21 Kasım 2009 Cumartesi

Moda kokmayan moda günleri





Geçtiğimiz günlerde İstanbul Fashion Days moda günleri hakkında yorumlar ve tasarımcıların koleksiyonları hakkında eleştiriler yapmıştım.






Bu yazım olumsuz yönlerini anlatmak ve işlenen sistemi eleştirmek katılımcıları özellikle :)




Etkinlik yapısı ve konusu bakımdan güzeldi. İçeri girdiğimiz anda danışmadaki çalışanlar güler yüzlü ilgisinden çok hoşnut kaldım.İlk izlenimim olumluydu.standları gezerken kıyafetleri inceleme ve değerlendirmek istedim ee haliyle kıyafetleri yakından incelemek maksatlı orda bulundum amacın da bu olduğunu sanıyordum ama BNG markasının stand'ında karşılaştığım yaklaşıma inanmazsınız.Kıyafetlere bakarken gelen bir görevlinin sorusu beni şaşırttı. Tasarımcı ve ya modelist olup olmadığımızı sordu. bunu sorma amacı bizi resmen hırsız konumuna sokmaktı. Etik olarak gezmelerini istemiyoruz sektördekilerin cevabı beni gerçekten kızdırdı. Bu bir moda etkinliği ve yabancı misafirlerin ve hazırgiyim sektörndeki herkeze açık bir etkinlik keza aslında bir moda gününde hazır giyim firmasının olmaması gerekiyor ama ne yazık ki finansman desteği gerekli organizasyonda özveriyle şeçilmiş markalar bulunuyordu. ama işte gelin görün ki eğitim bile bir zihniyeti değiştiremiyor çok acı bir durum açıkca görevliye siz bu sözü söylerkenki maksatınız nedir? Dedİğimizde zırvlaması soruyu geçiştirmesi bu tür şeylerin yanlış olduğunu anlatmaya başlaması, zaten biz biliyoruz yanlış olduğunu ama bu davranışıyla BNG üzgünüm benden eksi puan aldın.

Moda konuşulması gerekirken olayın ticari güdüsünün aşırılığı açıkcası üzdü beni tasarımcıların standlarını gezmeye basladığımda Hakan Yıldırım standını koleksiyonu incelemek istedim koleksiyon beyaz ağırlıklı oldugundan teşhir ürünleri de beyaz stand duran görevli dokunmadan askılardan bakınız demesi beni çıldırttı. Bunlar teşhir ürünü anlşılmadıysa TEŞHİR yani elbet ki düşücek ellenicek sergiliyorsun bunları göze almazsan koymamalısın orda amaç herkezin o ürünü tasarımı görmesi resim sergisinde değiliz ki elbette inceliycez dikiş kalitesini yorumluycaz. Ama her yerde olduğu gibi burda da görüntüsü kültür kokan ama içi bomboş bir insanla karşılaştık. Üzücü

Özlem Süer'in standın bir elbisenin fiyatını sorduğumuzda gene eğitimli görünen ama konuşmayı öğrenememiş görevli satılık değil dedi bize :) bende sanırım daha fiyatı belirlenmedi diyince evet dedi burdan da eksi puan aldı etkinlik benden




Tasarımcılar ve ya markalar orda bulunma sebebi ve orda bulndurdukları temsilcileri çok özenle seçmek gerekildiğini düşünüyorum çünkü ordaki her kim olursa olsun sizi temsil ediyor sizi anlatan markanızı en iyi taşıycak bireyler seçilmeli

ama ortamdaki insanlar o kadar kendilerini bir şey sanıyorlar ki bir organizasyon gezildiğinde o anda size haz vermeli rahat hissetmelisiniz kendiniz bakarken değerlendirme yaparken diken üstünde olduğunuzu hisettiğiniz anda değerlendirmenizde kötü oluyor. insan sınıflandırmak buna göre muamele göstermek çok yanlış yaklaşımlar burda moda tekstilden ziyade kendilerini görücüye çıkarmış insanların bulundğu bir ortamdı.




Notum sıfır insallah 2010 etkinlik daha kültürlü daha sanat kokan bir etkinlik olur umudunu taşıyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder