18 Temmuz 2014 Cuma

Senin Hayatın - Emre Erdemoğlu

Modanın en geç yeteneklerinden yaşı ile orantısız hızlı yükselişi, onu bir çok tasarımcıdan ayırıyor. Başarısının sırrı, işini sevmesi ve kazandığını işine yatırması.

Moda dendiğinde ilk aklına gelen nedir?
Modayla yolculuğum çocuk yaşlarda başladı... Lise yıllarında Ressam Ülkü Kaya’dan resim eğitimi aldım. 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Moda Tasarım Bölümünü kazandım. Üniversite hayatım boyunca birçok yarışmada ödül alıp, sektördeki önemli isimlerle çalışma fırsatı buldum. Üniversite, biter bitmez “Sandık Lekesi” koleksiyonumu hazırladım. Bu koleksiyon İtalya’da MED MODA organizasyonunda 200 tasarımcıyı geride bırakarak ilk 10’a girmeyi başardı. Ardından yurt dışındaki ilk defilemi gerçekleştirdim. Defilelerden aldığım olumlu tepkiler yurt dışındaki diğer defilelerimin kapısını açtı. Ardından İstanbul’a taşınıp Türkiye’nin önde gelen erkek firmalarından birinde koleksiyon hazırlamaya başladım.Üç yıl aynı firmada çalıştıktan sonra kendi markamı kurup İstanbul Fashion Week’te  “PLANOR” isimli koleksiyonumla defilemi gerçekleştirdim.Bu koleksiyon İtalya’da“Most Creative Collection” ödülüne layık görüldü. 
 Koleksiyon hazırlama evrende çıkış noktaların nasıl ortaya çıkıyor?
Benim için, öncelik her zaman hedef kitledir. Oluşturduğum hikayedeki karakterlerle hedef  kitlem arasında bir bağ oluştururum. Bu dengeyi kurmayı başardıktan sonra, “Concept Board”umu hazırlarım. Hazırladığım sezonun temasını belirlemeden önce, anahtar kelimelerimi oluştururum. Bunların anlamlarını, tarihsel boyutundan günümüzdeki yerine kadar araştırmalar yaparım. Anahtar kelimemin sanata,  spora,  yaşama etkisini araştırırım. Hikâyemin içerisine girecek ana ve ara renkleri belirlerim. Konseptimle ilgili yeterince araştırma yaptıktan sonra ortaya çıkan kimlik yüzümde tebessüm oluşturup beni heyecanlandırıyorsa bu doğru yolda olduğumu gösteriyor zaten… İşte bu yüzden bütün koleksiyonlarımın dili oluyor…
Söyleyecek bir şeyleri, anlatacakları oluyor. Hikâye tadında oluyor…
 
Yeni koleksiyonundan biraz bahseder misin?
Ünlü aktör Clark Gable'ın önemli filmlerinden "A free soul" dan ilham aldım.  Clark Gable'ın maskülen havasını koleksiyona taşıdım. Şık takımlar, ıslak görünümlü joleli saçlarla jönleri aratmayacak bir koleksiyon oldu... 
 Erkek stilinde sıkıldığınız bir detay ya da tarz var mı?
Sadece erkeklerin değil, çok trend olan bir şeyi yakışan yakışmayan herkesin taşımasından rahatsız oluyorum. Giydiğiniz kostümün ruhunuzla öpüşmesi lazım...
 
 Bu sezon en sevdiğin, trend nedir?
Üzerinde print desen olan her şeyi çok seviyorum.
Bir erkeğin dolabında olması gereken parçalar nelerdir?
Özel bir daveti kurtaracak şıklıkta beyaz bir gömlek, koyu renk fit bir smokin,jean pantolon, spor deri ceket ve tabi ki papyon.
 Stilini nasıl tanımlarsın?
Elegance, yenilikçi, dinamik...
Sürekli kullandığın bir aksesuar ya da kıyafet var mı?
Papyonlarım ve deri ceketlerim gardırobumun önemli parçalarındandır.
 
Hangi ünlülerle çalışıyorsun?
İşim gereği birçok ünlüyle çalışıyorum. En son Carlos Martin, Emre Altuğ, Tan, Soner Arıca gibi isimlerle çalışmalarım oldu.
Bir günün nasıl geçer?
Çalışarak, üreterek,çoğalarak...
Akşam yemeği için 3 mekan önerisi istesek nereleri tavsiye edersin?
Muhteşem boğaz manzarasıyla Vogue restaurant, Osmanlı-Türk menüsüyle Tuğra restaurant,A'jla restaurant da bembeyaz  şık bir ortamda keyifle şarabınızı içebileceğiniz İstanbul' un önemli adreslerindendir...
Önümüzdeki dönemler için yeni projeler, sürprizler var mı?
Keyifli projelerim var. Bunlar içerisinde beni en çok heyecanlandıranları seçtim, şuan onlar üzerine çalışıyorum. Ağustos’ta yurt dışında bir defile gerçekleştireceğim. Şuan tamamen ona konsantre olmuş durumdayım. 11 Mart’a MBİFW ‘de bir defilemiz olacak. Sonrasında da önemli bir sürprizimiz olacak. Şimdilik paylaşmak istemiyorum.
Hatırı sayılır pek çok firmaya koleksiyon hazırlıyorsunuz. Bunlardan örnekler verebilir misiniz?
 İşim gereği birçok marka ve tasarımcıyla çalışmalarım oldu. Şuan Hatemoğlu, için keyifli bir koleksiyon hazırlıyorum. Yakında çok özel bir koleksiyonla vitrinlerde olacağız
Son olarak hayatta, idol aldığın biri var mı?
Alexander McQueen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder